Turkcell üçüncü çeyrekte yüzde 57 büyüdü

Turkcell, 2022 yılının üçüncü çeyreğini de başarılı finansal ve operasyonel sonuçlarla noktaladı. Yapılan açıklamaya nazaran, sürdürülebilir büyümesini 2022’nin 3’üncü çeyreğinde hızlandıran Turkcell Kümesi; konsolide bazda toplam gelirlerini, geçen yılın üçüncü çeyreğine nazaran yüzde 57 artışla 14,7 milyar TL’ye çıkardı. Şirketin FAVÖK’ü yüzde 49 artışla 6 milyar TL olarak gerçekleşti. Operatörün 2022 yılı üçüncü çeyrek net kârı da yüzde 68 artarak 2,4 milyar TL’ye ulaştı. 2022 yılının üçüncü çeyreğinde de güçlü müşteri kazanımını sürdüren operatör, bu çeyrekte eklediği 1 milyon net yeni müşteri ile 2022 Eylül sonu prestijiyle toplam 2,2 milyon yeni müşteriye ulaştı. Operatör, “her yıl 1 milyon yeni müşteri” gayesi ile yıla başladığı 2020’den itibaren 6 milyon yeni müşteri kazanımı sağladı.

Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, değerlendirmesinde, “Yılın üçüncü çeyreğinde jeopolitik faktörler kendisini güçlü biçimde hissettirirken, güç ve emtia fiyatlarına bağlı enflasyonist baskı ile zorlayıcı makroekonomik tesirlerin öne çıktığı bir periyot yaşadık. Böylesine kuvvetli ve belirsizliklerle dolu bir periyoda karşın, içinde bulunduğumuz süreçte ferdi ve kurumsal tüm müşterilerimizin muhtaçlıklarını odağımıza alarak geniş yelpazede dijital hizmetler sunmaya devam ettik. Bu yaklaşımın bir sonucu olarak yılın birinci dokuz ayında 2,2 milyon net müşteri kazanarak, 2019’da başlattığımız ‘her yıl 1 milyon yeni müşteri’ maksadımız doğrultusunda 2020’den bu yana 6 milyon müşteri kazanmayı başardık. Ortaya çıkan bu başarılı tabloda, yenilikçi teknolojimiz ile güçlü marka ekosistemimiz sayesinde ülkemiz ve müşterilerimiz için hayata paha katan tahliller geliştirme motivasyonumuzun kıymetli hissesi var” biçiminde konuştu.

DİJİTAL SERVİSLER GÜÇLÜ BÜYÜMESİNİ SÜRDÜRÜYOR 

Yapılan açıklamaya nazaran TV+, Lifebox, fizy ve BiP üzere kıymetli markaları çatısı altında bulunduran operatörün, dijital OTT servislerinin gelirleri yıldan yıla yüzde 66 büyüdü. Dijital servislerin fiyatlı kullanıcı sayısı ise 1,2 milyon artışla 4,8 milyona ulaştı. Akıllı teknolojileri ile öne çıkan bulut depolama eseri Lifebox ise, yüzde 47 oranında büyüdü ve 1,7 milyon kullanıcıya ulaştı. Varlıklı içeriğiyle ön plana çıkan TV+ tarafında ise OTT TV abone sayısı yüzde 25 artışla 932 bin olarak gerçekleşti. IPTV müşterileri ise yüzde 22 büyüyerek 1,2 milyonu aştı.

TÜRKİYE’Yİ DİJİTALLEŞTİRMEYE DEVAM EDİYOR 

Turkcell Dijital İş Servisleri gelirini yıllık bazda yüzde 107 artırarak 1 milyar TL’yi aştı. Bu çeyrekte 730’dan fazla yeni projeye imza atan Dijital İş Servisleri, 2022 yılı üçüncü çeyreğinin akabinde ileriki periyotlarda gelire dönüşecek 1,5 milyar TL’lik kontratlı iş hacmine sahip. Turkcell, dijitalleşme ve bulut depolama hizmetleri alanlarında karşılaştığı yüksek talep nedeniyle 2022 yılı içinde data merkezlerinde ek 2 bin metrekare yeni alan açtı.

PAYCELL, BÜYÜMESİNİ HIZLANDIRDI 

Dijital ödeme sistemlerinin yaygınlaştığı süreçte operatör tarafından geliştirilen Paycell’in, techfin alanında ülkemizdeki en değerli teşebbüslerinden biri olduğunu ve müşterilerine farklı alanlarda tahliller sunan yenilikçi ödeme hizmetleri platformu olduğunu belirten Genel Müdür Murat Erkan, bu mevzuya ait kelamlarına şöyle devam etti:

“Temelinde dijital ödemelere odaklanan finans hizmetleri platformu olan Paycell’in, Avrupa ülkelerindeki faaliyetleri ve büyüme planı kapsamında, Ekim ayında Avrupa’nın neo-bankacılık alanında en âlâ finansal tahlil sağlayıcılarından Solaris ile iş birliğine gittik ve Almanya’da birinci ofisimizi açtık. Birinci fazda milletlerarası para transferi hizmeti ile başlayacağımız servislerimizi dijital cüzdan, yatırım, kart ve kredi aracılığı üzere pek çok yenilikçi ve uçtan uca finans tahlilleri ile çeşitlendirmeyi hedefliyoruz.

Ödeme alışkanlıklarının dijitalleşmesine imkan sağlayan Paycell’deki 3 aylık faal kullanıcı sayımız 7,3 milyona ulaştı ve gelirlerimiz yüzde 105 büyüyerek 244 milyon TL oldu. Paycell’in tüm servislerinden geçen süreç hacmi yıllık bazda 3 katına çıkarak 10,4 milyar TL düzeyinde gerçekleşti. Toplam POS tahlilleri süreç hacmi çeyreklik bazda yüzde 37 artışla 4,0 milyar TL seviyesinde gerçekleşti. Önümüzdeki periyotta ülkemizin ekonomik potansiyeli ve dijital okur-yazarlığı yüksek nüfus yapısı sayesinde Paycell’in güçlü ivmesini sürdüreceğine inanıyoruz.”

MOBİLİTE MARKASI: TOGG 

Türkiye’nin global ölçekli teknoloji markası TOGG’un Gemlik Teknoloji Yerleşkesi 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nda açıldı. Mevzuyla ilgili olarak Erkan şöyle konuştu:

“İlk günden beri Turkcell olarak tecrübemiz, bilgimiz ve vizyonumuz ile global mobilite markamız TOGG’a dayanak olmaktan onur duyuyoruz. Mobilite ekosistemi içinde kurgulanan ve kullanıcıyı odağına alarak yeni ömür alanı haline gelecek yerli araba projesine yalnızca yatırımcı olarak dayanak vermiyor, dijital servislerimiz ile bütünleşik bir bedel üretmek için de çalışıyoruz. Bunun birinci örneğini, TOGG’un dijital ekosistemindeki tüm ödeme hizmetlerini, güçlü ve dinamik altyapısı ile Paycell’in gerçekleştirmesiyle sağlayacağız. Paycell ve fizy entegrasyonlarımız, yapay zeka temelli teknoloji geliştirme faaliyetlerimiz ile TOGG’un konsolunda yer almaktan kıvanç duyacağız.”

İlk 9 ayda ortaya konulan güçlü operasyonel ve finansal performans sonucunda operatör 2022 yıl sonu gayelerini üst taraflı revize etti. Bu doğrultuda 2022 yıl sonu için yaklaşık yüzde 47 ila 48 gelir büyümesi, yaklaşık 21 milyar TL düzeyinde FAVÖK beklenirken, operasyonel yatırımların gelirlere oranının ise yaklaşık yüzde 20 olarak gerçekleşmesi bekleniyor. Erkan, kelamlarını şöyle sürdürdü:

“Doğru planlama ve belirlediğimiz stratejik odak alanlarımız sayesinde güçlü makroekonomik şartlara karşın bu yıl da müşterilerimize kesintisiz ve yüksek kalitede hizmet sunarak birinci 3 çeyreği muvaffakiyetle geçirdik. Bu gerçek oyun planımızı sürdürerek müşterilerimizin kalbine ve aklına hitap eden tahlillerimizle belirlenen yıl sonu gayeleri doğrultusunda büyümeye devam edeceğiz. Bu şiddetli devirde olduğu üzere önümüzdeki çeyreklerde de irtibat teknolojileri alanında müşterilerimize en kaliteli hizmetleri sunarak ve ülkemizin dijital dönüşümüne öncülük ederek güçlü performansımızı sürdüreceğimize inanıyorum.”

KUZEY KIBRIS KKTCELL’LE DİJİTALLEŞECEK 

Operatörün iştiraki Kuzey Kıbrıs Turkcell gerçekleşen 4G/5G ihale bedeli olarak toplamda KDV dahil 19,1 milyon dolar ödeyerek ihalede 700 MHz, 800 MHz, 900 MHz, 1800 MHz, 2100 MHz, 2600 MHz ve 3600 MHz frekanslarında toplam 247 MHz bant genişliğinde 4G lisansını 18 yıl, 5G lisansını ise 20 yıl müddetli olarak almaya hak kazandı. Genel Müdür Murat Erkan, mevzuya ait yaptığı açıklamada: “Turkcell Kümesi olarak adada 4G beta testlerini 2014 yılında yapmıştık. O günden bu yana 4G’nin hatta 4.5G’nin adada hayata geçebilmesi için tüm uğraşımızla çalıştık. Sürecin başından beri Kuzey Kıbrıs’ın dijitalleşmesi için ihaleye iştirak ettik. İhale sonuçları çerçevesinde planlamalarımızı ve çalışmaları başlatıyoruz” diye konuştu.

Bir başka Turkcell küme şirketi olan Turkcell Güç Tahlilleri, faaliyetlerine başladığı tarihten itibaren güç bölümünü yakından takip ederek finansal ve çevresel sürdürülebilirlik konusunda operatör ismine efektif tahliller ile yeni yatırımlara öncülük ediyor. Bu adımların sonuncu ve en kapsamlısı ise güneş gücü alanında planlanan üç yıllık büyük yatırım atağı oldu.

Konuya ait değerlendirmede bulunan Murat Erkan, dünyada bilhassa güç fiyatlarının oluşturduğu enflasyonist maliyet baskısının şirketleri de bilhassa sürdürülebilirlik tarafındaki strateji ve faaliyetlerini tekrar gözden geçirmelerini sağladığına dikkat çekerek, kelamlarını şöyle sürdürdü:

“Şirket olarak önümüzdeki 3 yıllık stratejik planımız dahilinde, her yıl güneş gücü alanına yaklaşık 80 ila 90 milyon dolarlık yatırım gerçekleştireceğiz. Böylelikle 2025 yılı sonunda 300 MW’lık solar güç üretim kapasitemizle yıllık 90 milyon dolara yakın maliyet tasarrufu hedefliyoruz. Ayrıyeten, İzmir Karadağ’daki rüzgar gücü santralimizle yaklaşık 2 bin 500 baz istasyonumuzun güç gereksinimini karşılayabiliyoruz. Burada gerçekleştireceğimiz kapasite artırımıyla bu sayısı 3 bin 800’e çıkaracağız.”

Operatörün sürdürülebilirlik kapsamında yürüttüğü faaliyet ve projeleri, Birleşmiş Milletler’in Eylül ayında gerçekleştirdiği “Sürdürülebilir Kalkınma Emelleri’ni Kurtarmak İçin İş Liderliği” bahisli özel yuvarlak masa toplantısında da gündem oldu. Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri odağında New York’ta yapılan ve özel dalın 2030 gayelerine yönelik çalışmalarını hızlandırmasını amaçlayan aktiflikte, dünya çapında telekomünikasyon dalını Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan temsil etti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir