Başar: Yıl sonunda otomobil pazarının 800-850 bin adet bandında kapanmasını bekliyoruz

Yüce Auto-Skoda Genel Müdürü Zafer Başar,  yeni Kodiaq modelinin tanıtımına ait Bozcaada’da düzenlenen basın toplantısında, otomotiv bölümündeki gelişmelere ait değerlendirmelerde bulundu.

Bu yılın birinci 6 ayında araba pazarının yüzde 7 civarında büyüdüğünü anımsatan Başar, “Aslına bakarsanız biz otomotivcilerin içinden çok farklı farklı sesler çıkıyordu. Bir kısmımız geçen sene başlayan hafif daralmayı göz önüne alarak bu sene pazarın çok daha güç şartlarda geçeceğini söylüyordu. Bir kısmımız çok daha yüksek bir düzey bekliyordu. Lakin biz daha optimal bir kıymetlendirme yaptık.” sözünü kullandı.

“YIL SONU TOPLAM PAZAR İDDİAMIZ 1 MİLYON 50 BİN CİVARINDA”

Türkiye araba pazarına ait öngörülerini Volkswagen Küme ve Skoda ile de paylaştıklarını belirten Başar, “Şu an yıl sonunda araba pazarının 800-850 bin adet bandında kapanmasını bekliyoruz. Pazar şartlarının biraz daha sertleştiği, hem bayileri hem de ithalatçıları ve üreticileri bir ölçü yorduğu bir periyoda giriyoruz ancak biz 45 bin adetlik satış amacımızdan vazgeçmedik. Planlamamız bu doğrultuda. Hafif ticariyle birlikte toplam pazar iddiamız ise 1 milyon 50 bin civarında.” diye konuştu.

“MOBİL ŞARJ İSTASYONLARI KURACAĞIZ”

Zafer Başar, markanın elektrikli araçlarını şimdi Türkiye’deki müşterilerle buluşturmadıklarını lakin gelecek yılın birinci çeyreğinden itibaren elektrikli araçları Türkiye’de satışa sunmaya başlayacaklarını bildirdi.

Yüce Auto-Skoda olarak tüm bayilerde elektrikli araç yatırımlarının devam ettiğinin altını çizen Başar, kuracakları yeni taşınabilir şarj istasyonlarıyla menzil konusundaki telaşları ortadan kaldırmayı hedeflediklerini, bilhassa otoyollarda taşınabilir şarj istasyonlarıyla bütün marka müşterilerinin menzil konusundaki telaşlarını ortada kaldırarak yanlarında olmak istediklerini söyledi.

“EN FAZLA MÜŞTERİLER YARAR SAĞLAYACAK”

Zafer Başar, bilhassa Çin menşeli otomotiv markalarının Türkiye’de yatırım yapmasına ve yatırım planlarına ait de değerlendirmelerde bulundu.

“Öncelikle bir Türk vatandaşı olarak, Türkiye’ye rastgele bir kuruluşun yatırım yapmasını, hem teknolojiyi geliştirecek olması hem de istihdam sağlaması, ihracatla Türkiye’ye artı bedel katması açısından büyük fotoğrafta bilhassa çok desteklememiz gereken bir yurttaşlık misyonu olduğunu düşünüyoruz” diyen Başar, kelamlarını şöyle sürdürdü:

“Profesyonel pozisyonumuz ve markamızı ilgilendiren boyutu bizim daima ikinci planda tuttuğumuz bir şey, işlerimizi zorlaştıracak olsa da ki hakikaten muhtemelen bu türlü olacak. Lakin daima şunu düşünüyorum, ben 39. yıla giriyorum meslek hayatımda, bu çeşit değişiklikler, birçok bu türlü kırılma ya da dalgalanma vakitleri yaşadık daima birlikte. Bunların en büyüklerinden bir tanesi yerli üreticileri açısından ‘Eyvah artık hepsi yok olacak’ denilen 1996 yılındaki Gümrük Birliği Anlaşması’ydı. Lakin görüyorsunuz yerli üreticiler hem ihracatlarını hem modellerini ve teknolojilerini artırarak hayatlarına devam ediyorlar. Hasebiyle dünyanın her ülkesinde Çinli markaların bir yatırım ve ihracat atağı var. Bilhassa Çin hükümetinin bu hususa bakış açısı da son derece müspet ve biz toplam pazarın daha rekabetçi olacağını ve bundan en fazla müşterilerin yarar sağlayacağını düşünüyoruz.”

Markanın stratejik yaklaşımının, bu çeşit bahisleri öngörerek satın alma gücü daha yüksek ve daha sıkıntı beğenen bir müşteri profiline yönelik planlandığını vurgulayan Başar, “Daha çok çalışmamızı gerektirecek bir durum. Müşterilerimize daha âlâ hizmet vermemiz gerektirecek bir durum. Lakin ülke açısından da çok şey kazanacağımız açık. Bu türlü bakıyoruz.” dedi.

“YAPAY ZEKA, BİR YIL İÇİNDE OTOMOTİV SANAYİSİNDE MUAZZAM BİR YERE GELDİ”

Başar ayrıyeten yapay zekanın otomotiv sanayisinde otonom sürüş başta olmak üzere öbür eser ve hizmetlerde de ön plana çıkmaya başladığını belirterek, “2023 yılında küresel firmaların yüzde 70’i yapay zeka konusunda, ‘bakmak lazım, incelersek âlâ olur’ falan derken, yüzde 88’i bugün ‘yapay zeka kesinlikle, yalnızca eserlerimizde değil müşterimizi daha düzgün tanımamız ve daha uygun eser ve hizmetler üretmemiz gerekeceği için, iş süreçlerimizin birer istasyonu olmak zorunda’ diyor. Bu, bir yıl için

KAYNAK: AA

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir